यः स्मरेत्पुंडीकाक्षं स बाह्याभ्यंतरः शुचिः ।१२।
नामसंस्मरणादेव तथा तस्यार्थचिंतनात्
सौवर्णीं राजतीं वापि तथा पैष्टीं स्रगाकृतिम् ।१३।
पादयोश्चिह्नितां कृत्वा पूजां चैव समारभेत्
दक्षिणस्य पदोंगुष्ठमूले चक्रं बिभर्ति यः ।१४।
तत्र नम्रजनस्यापि संसारच्छेदनाय च
मध्यमांगुलिमूले तु धत्ते कमलमच्युतः ।१५।
ध्यातृचित्तद्विरेफाणां लोभनायातिशोभनम्
पद्मस्याधोध्वजं धत्ते सर्वानर्थजयध्वजम् ।१६।
कनिष्ठामूलतो वज्रं भक्तपापौघभेदनम्
पार्श्वमध्येंऽकुशं भक्तचित्ते रभसकारणम् ।१७।
भोगसंपन्मयं धत्ते यवमंगुष्ठपर्वणि
मूले गदां च पापाद्रिभेदनीं सर्वदेहिनाम् ।१८।
सर्वविद्याप्रकाशाय धत्ते स भगवानजः
पद्मादीन्यपि चिह्नानि तत्र दक्षेण यत्पुनः ।१९।
वामपादे वसेत्सोऽयं बिभर्त्ति करुणानिधिः
तस्माद्गोविंदमाहात्म्यमानंदरससुंदरम् ।२०।
शृणुयात्कीर्त्तयेन्नित्यं स निर्मुक्तो न संशयः
मासकृत्यं प्रवक्ष्यामि विष्णोः प्रीतिकरं परम् ।२१।
ज्येष्ठे तु स्नापनं कुर्याच्छ्रीविष्णोर्यत्नतः शुचिः
दैनंदिनं तु दुरितं पक्षमासर्त्तुवर्षजम् ।२२।
ब्रह्महत्यासहस्राणि ज्ञाता ज्ञातकृतानि च
स्वर्णस्तेयसुरापान गुरुतल्पायुतानि च ।२३।
कोटिकोटिसहस्राणि ह्युपपापानि यानि च
सर्वाण्यथ प्रणश्यंति पौर्णमास्यां तु वासरे ।२४।
________________________________
इति श्रीपद्मपुराणे पातालखंडे वृंदावनमाहात्म्ये
एकाशीतितमोऽध्यायः (८१)
एकाशीतितमोऽध्यायः (८१)
____________________________________
एतां पंचपदीं जप्त्वा श्रद्धयाश्रद्धया सकृत्
कृष्णप्रियाणां सान्निध्यं गच्छत्येव न संशयः ।१७।
कृष्णप्रियाणां सान्निध्यं गच्छत्येव न संशयः ।१७।
न पुरश्चरणप्रेक्षा नास्य न्यासविधिक्रमः
न देशकालनियमो नारिमित्रादिशोधनम् ।१८।
____________________
सर्वेऽधिकारिणश्चात्र चण्डालांता मुनीश्वर
स्त्रियः शूद्रादयश्चापि जडमूकादि पंगवः ।१९।
सर्वेऽधिकारिणश्चात्र चण्डालांता मुनीश्वर
स्त्रियः शूद्रादयश्चापि जडमूकादि पंगवः ।१९।
____________________________________
अन्ये हूणाः किराताश्च पुलिंदाः पुष्कसास्तथा
आभीरा यवनाः कंकाः खसाद्याः पापयोनयः ।२०।
अन्ये हूणाः किराताश्च पुलिंदाः पुष्कसास्तथा
आभीरा यवनाः कंकाः खसाद्याः पापयोनयः ।२०।
दंभाहंकारपरमाः पापाः पैशुन्यतत्पराः
गोब्राह्मणादि हंतारो महोपपातकान्विताः ।२१।
इति श्रीपद्मपुराणे पातालखंडे वृंदावनमाहात्म्ये
एकाशीतितमोऽध्यायः (८१)
एकाशीतितमोऽध्यायः (८१)
______________________________
कोई टिप्पणी नहीं:
एक टिप्पणी भेजें